Peace be upon you

My photo
"Sesungguhnya aku menasihati kamu bukanlah beerti aku yang terbaik dari kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dari kalangan kamu kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah bila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." [Imam Hassan Al Basri]

Entri Menusuk Qolbu - Hami Asraff

Assalamualaikum w.b.t

Oh ye baru lepas menelaah belog Hami Asraff dan memang le aku tersangat le terasa dan tersentap. Dua perkataan berbeza tapi maksud yang sama. Betul ke? Entri dia kali ini sememangnya menusuk qolbu dan aku mengakuinya. Sebelum ni aku pernah juga terbaca entri macam tu tapi mungkin tak berapa nak beri kesan kot dekat aku.

Nak dipendekkan cerita, sekarang aku sedar, sedar dan sedar apa matlamat berblogging yang sebenarnya. Pinjam kata-kata Hami Asraff, "hasilkan entri yang berkualiti, entri yang memberi maklumat, entri yang bermanfaat atau apa-apa sahaja entri yang mampu memberi kesan kepada pembaca."

Dengan terhasilnya entri yang berkualiti maka pembaca dengan sendirinya akan follow belog kita tanpa suruhan. Kan?
Jadi jom lah hentikan Trend "I Follow You, You Follow Me Back";)


Kita semua memang tak lekang dari melakukan kesilapan ;) Semoga kita semua terus beristiqamah dalam niat nak berblogging ni Insyaallah, ameen. "Tulislah sesuatu yang menyebabkan kita  gembira di akhirat kelak"

Wassalam.

p/s : Jom baca entri tentang Trend "I Follow You, You Follow Me" di belog Hami Asraff

No comments: